Banjo - popis konstrukceKřídlo má profil SM701 v obdélníkové části, v lichoběžníkové části přecházející do FX60-126. Konce křídel jsou opatřeny winglety. Základem konstrukce je skříňový nosník z překližky a žebra ze smrkových hranolů. Přední část žeber je z pěnového polystyrenu. Náběžka je potažena překližkou a tvoří torzní skříň. Zadní část křídla je polepena polyesterovou tkaninou. Na horní straně křídla jsou umístěny výklopné aerodynamické brzdy. Křidélka dřevěné konstrukce jsou potažena polyesterovou tkaninou. Ovládání křidélek je táhly z duralových trubek. Křídlo s trupem spojují profilované vzpěry. K centroplánu je křídlo upevněno v místě nosníku a u odtokovky.Trup včetně kýlové plochy tvoří laminátová skořepina. Skořepina je vyztužena překližkovými žebry, které současně slouží jako závěsy křídel, vzpěr, záchranného systému a kola podvozku. Kabina je uzavřená, s jednodílným překrytem pilotního prostoru z netříštivého Makrolonu. V překrytu je větrací okno. Řídící páka je klasického provedení. V kabině je ovladač aerodynamických brzd (na levé straně kabiny), ovladač vypínače vlečného lana (na přístrojové desce rukojeť tvaru T) a ovladač podélného vyvážení. Kabina je větrána ventilačními otvory v palubní desce. Sedačka pilota je přestavitelná a je vybavena čtyřbodovými pásy. Pevný podvozek je opatřen neodpruženým kolem o průměru 400 mm vpředu a ostruhovým kolem o průměru 140 mm vzadu. Kolo je vybaveno kotoučovou brzdou, která je ovládána brzdovou pákou umístěnou na řídící páce. Ocasní plochy jsou "T" typu. Vodorovná ocasní plocha s modifikovaným profilem Wortmann FX-71-L-150/30 má podobnou konstrukci jako křídlo. Ovladače a přístroje. Letoun je vybaven palubní deskou osazenou rychloměrem, elektronickým výškoměrem a variometrem, kompasem a indikátorem příčného sklonu. Systém řízení. Ovládání křidélek a VOP je prostřednictvím táhel s koncovkami vybavenými výkyvnými klouby. Páky jsou uloženy na ložiskách. Nožní řízení směrovky je lankové. Ovládání aerodynamických brzd je rovněž lankové s pružinami. |