Banjo
Banjo
Banjo-MH
Banjo-MH
DuoBanjo
DuoBanjo

DuoBanjo - popis konstrukce

Křídlo má profil SM701, vnější lichoběžníková koncová část přechází na FX-60-126. Konce křídel jsou opatřeny winglety. Základem konstrukce je skříňový nosník z překližky a žebra ze smrkových hranolů. Přední část žeber je z pěnového polystyrenu. Náběžka je potažena překližkou a tvoří torzní skříň. Zadní část křídla je polepena polyesterovou tkaninou. Na horní straně křídla jsou umístěny výsuvné aerodynamické brzdy ovládané táhly. Křidélka smíšené konstrukce (laminát – dřevo – překližka) jsou potažena polyesterovou tkaninou. Ovládání křidélek je táhly z duralových trubek. Křídlo s trupem spojují profilované vzpěry. K centroplánu je křídlo upevněno v místě nosníku a u odtokovky.

Ocasní plochy jsou "T" typu. Vodorovná ocasní plocha s modifikovaným profilem Wortmann FX-71-L-150/30 má podobnou konstrukci jako křídlo.

Kabina je uzavřená, s jednodílným překrytem pilotního prostoru. V překrytu jsou větrací okna. Řízení je zdvojené. Řídící páky jsou klasického provedení. Ovládání zaklápění pohonné jednotky lze provádět z místa 1. pilota. Bezpečnostní pásy jsou čtyřbodové. Kabina je vybavena náporovou ventilací.

Trup včetně kýlové plochy tvoří epoxidová laminátová skořepina. Skořepina je vyztužena překližkovými žebry, které současně slouží jako závěsy křídel, vzpěr a kol podvozku, motoru a záchranného systému.

Pevný podvozek je opatřen dvěma neodpruženými koly o průměru 400 mm vpředu a řiditelným ostruhovým kolem o průměru 140 mm vzadu. Kola jsou vybavena kotoučovými brzdami, ovládanými brzdovými pákami na řídící páce.

Ovladače a přístroje. Letoun je vybaven palubní deskou osazenou rychloměrem, variometrem, výškoměrem, otáčkoměrem, palivoměrem a teploměrem motoru, dále kompasem a příčným sklonoměrem. Panel s přepínači pro ovládání pohonné jednotky je na pravé straně kabiny. Přístrojové a navigační vybavení lze přizpůsobit požadavkům zákazníka.

Systém řízení. Ovládání křidélek, kormidla VOP a ovládání aerodynamických brzd je prostřednictvím táhel s koncovkami vybavenými výkyvnými klouby. Páky jsou uloženy na kuličkových ložiskách. Nožní řízení směrovky je lankové a ovládá i řiditelnou ostruhu.

Elektrický systém Zdrojem energie je baterie 12V-14Ah, která je dobíjena za chodu motoru. Baterie je používána pro zvedání a spouštění pohonné jednotky, ovládání krytů a pro elektrický startér.

Palivový systém. Hliníková nádrž o obsahu 27 litrů je umístěna v trupu. Je vybavena plovákem pro snímání množství paliva. Nalévací hrdlo je pod křídlem na levé straně trupu.

Pohonná jednotka. K pohonu je použit motor Rotax 447 s elektrickým startérem a specielním řemenovým reduktorem. Vrtuli lze zaklápět do trupu a vyklápět ven v průběhu letu.